Dietní mýty

Pokud si chcete sestavit dietní plán, narazíte na mnoho mýtů, pověstí a špatných informací o správné výživě a způsobů jak zhubnout.

Dietní mýty

  • Rychlé hubnutí je důležité pro úspěch.

Zapomeňte na hladovění a rychlé hubnutí. Jakmile začnete znovu jíst, tak máte vše zpět. Své tělo okrádáte o hodnotné živiny a zatěžujete ho rychlým hubnutím. Zdravé hubnutí je považování snížení hmotností o 0,5 až 1 kg týdně.

  • Vynechávání jídel je dobrý.

Myšlenka, že vynecháte jedno jídlo denně a budete tím jíst méně je sice hezká, ale co se skutečně děje? Pokud opravdu vynecháte jídlo, můžete později jíst daleko více. Je tedy lepší mít zdravou snídani a pět až šest malých jídel po celý den.

  • Jíst pozdě v noci může způsobit obezitu.

Načasování jídla nemá vliv na přibývání na váze. Je však otázkou, kolik kalorií konzumuje tělo po celý den. Pokud si teda chcete dávat večerní svačinky a nebude to kalorická bomba, klidně se najezte.

  • Salát k obědu mi pomůže získat hezkou figuru.

Ne, my nejsme králíci. Do těla musíte dostat bílkoviny, bez proteinů budete mít hlad. Pokud si dáváte salát, tak ho promíchejte trochou libového masa se sýrem.

  • Diety s vysokým obsahem bílkovin a nízkým obsahem sacharidů jsou zdravé.

Pokud většina kalorií pochází z vajec, sýrů a masa, přichází vaše tělo o důležité vitamíny a živiny. Dietní plán by měl obsahovat správné množství sacharidů, bílkovin a tuků.

Potravinářské mýty

  • Po mléce se tloustne.

Nízkotučné mléčné výrobky jsou stejně výživné jako klasické mléčné výrobky, ale obsahují méně kalorií. Mléko, jogurty a sýry obsahují cenné živiny, jako jsou proteiny a vápník.

  • Sacharidy jsou na vykrmení.

Mnohé potraviny s vysokým obsahem škrobu mají nízký obsah tuku a kalorií. Potraviny s vysokým obsahem vlákniny vám spíše pomůžou zhubnout.

  • Červené maso je pro vás špatné.

Malé množství libového masa ve vaší stravě vám dodá zdravé živiny, jako jsou bílkoviny, železo a zinek.

  • Fast foodu se zcela vyhnout.

Můžete si vychutnat rychlé občerstvení jako součást zdravé stravy – jen si objednejte chytře.Pijte vodu nebo nízkotučné mléko. Objednejte si saláty nebo grilované maso než smažené jídlo. Požádejte o menší množství majonézy či zálivky, které jsou bohaté na tuky a kalorie.

 

autorLukáš Bělík

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *